Bazilika sv. Antuna - Padova
Srpanj/kolovoz 2018.

   

Veritas
Arhiva
Sv. Antun
Dragi sveti Antune
Bazilika sv. Antuna
Slike sv. Antuna
Promocije
Povijest
Pretplata
Gdje smo
Drugi o nama

 

 

 

.

Pogledajte film

Pogledajte film 2

Pogledajte film 3

NAJAVLJUJEMO

HODOČAŠĆE U PADOVU

Organiziramo hodočašće "Putovima svetog Antuna" u Padovu, Arcellu i Camposampiero

U 2018. godini hodočastit ćemo:

22. rujna
27. listopada

PROGRAM HODOČAŠĆA

 

VERITASOVO EPSKO HODOČAŠĆE U FRANCUSKU

6. - 14. rujna 2018.

PROGRAM HODOČAŠĆA (pdf)

 

Preporučite stranicu
prijateljima
Forum


Zatražite
novi broj "Veritasa" gratis
(samo Hrvatska)

 
Pretraživanje
izdanja:
Mje
God
 
 
 Arhiva izdanja
 
Liturgijski kalendar Liturgijski kalendar
 .

 Vrijeme Vrijeme
 
Kliknite za više informacija
 
 

Fra Vladimir Vidović – novi glavni urednik "Veritasa"

Dana 16. svibnja 2018. godine za vrijeme drugoga dijela
redovitoga provincijskoga kapitula Hrvatske Hrvatske provincije
sv. Jeronima franjevaca konventualaca za novoga glavnog urednika
mjesečnika „Veritas – Glasnik sv. Antuna Padovanskoga“ izabran je
fra Vladimir Vidović. Fra Vladimir Vidović je rođen 1982.
od oca Ante i majke Smilje, kao prvo od četvero djece.
U postulaturu Hrvatske provincije sv. Jeronima franjevaca konventualaca
primljen je 2007. godine. Iste godine upisao je Katolički bogoslovni fakultet
u Zagrebu. Nakon godine postulature ulazi u novicijat u samostan
svetoga Frane na Cresu. Po završetku godine kušnje fra Vladimir
daje svoje prve redovničke zavjete te nastavlja studij na KBF-u
u Zagrebu na kojem 2013. godine diplomira. 6. listopada 2013.
Fra Vladimir je zaređen za đakona u zagrebačkoj katedrali po rukama
kardinala Josipa Bozanića, a za prezbitera u Slakovcima 2013. godine
po rukama msgr. Đure Hranića, nadbiskupa đakovačko-osječkoga.

 

 
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

 

 

 

15. NEDJELJA KROZ GODINU

 
   
 

Am 7, 12-15
Ef 1, 3-14
Mk 6, 7-13

 
 

Razmatranje

 
     
 

Poslanje apostola

Poslanjem Dvanaestorice Isus ostvaruje i izvršava djelo spasenja svijeta. Što to znači izvješćuje nas današnja Služba riječi.

Prvo čitanje nam donosi sukob svećenika Amasje i proroka Amosa. Amasja je svećenik odmetničkog svetišta, podignuta zbog političkih ciljeva kralja Jeroboama, u službi interesa krune. U takvim okolnostima nadahnuta riječ nije se mogla čuti. Ona biva ušutkana. Za dvorskog kapelana jedino je zanimanje preživjeti.

U Bibliji susrećemo uz proroke koje poziva i šalje sam Jahve i proroke profesionalce, “sinovi proročki”, koji od toga žive. Amasja misli da ima pred sobom jednog samozvanog vidioca. U snazi svojega religioznog autoriteta kaže mu: “Odlazi, vidioče! Bježi u zemlju Judini i ondje prorokuj!” Amasja ne služi Bogu nego kralju. Imamo tipični primjer odbijanja i zatvaranje pred objavom.

Amos mu odgovori iznoseći svoje zanimanje, svoj poziv i zakonito područje svoga djelovanja. Po zanimanju bio je skromni stočar i gajitelj divljih smokava. Nije prorok profesionalac. Božji poziv unosi nemir u njegov život. Gospodin ga “uze od stada”, kao Davida. Bog se redovito služi malenima, a ne mogućnicima da ostvari svoj naum spasenja. Prorok ne govori svoju nego samo Božju poruku. Njegovo poslanje odvija se na daleko dubljem planu od običnih ljudskih zanimanja, i ne potpada pod kraljevsku vlast. Bogu su Judino i Izraelsko kraljevstvo jedan narod, narod saveza. Narod je najprije Božji, a onda kraljev. Zato može upraviti riječ bez posredništva kraljevske vlasti.

Drugo čitanje donosi nam Pavlov himan Presvetom Trojstvu o Božjem naumu na početku poslanice Efežanima. Božji naum je dar i oproštenje što odražava Božju ljubav prema nama, i moramo u Kristu živjeti kao slobodni ljudi u njegovoj ljubavi.

Evanđelje nam donosi važnu prekretnicu u Isusovu javnu djelovanju. Isus je stalno u pokretu, obilazi gradove i sela. I sada šalje Dvanaestoricu da nastave njegovo djelo. Ne smiju se nigdje zaustaviti, nigdje stati. Odlomak predstavlja veliku povelju apostolata. Susrećemo tipično istočnjačke datosti kao sandale, otresati prašinu, dva po dva, da jedan drugome bude na pomoć i daju svjedočanstvo dobrog života i evanđeoske istine.

Prva riječ (Mk 6, 8-9) Isusova propisuje kako će apostoli biti opremljeni: jedna haljina, sandale i štap; zabranjuje kruh, torbu i novac o pojasu. Posvemašnje siromaštvo je u sukladnosti s porukom: “Tražite najprije kraljevstvo Božje i njegovu pravednost, i sve će vam se nadodati.” (Mt 6, 33). Ne smiju biti opterećeni suvišnim teretom, uvijek moraju biti spremni krenuti dalje. Ulaze u opasnost i samo Božja sila im dostaje. Poslanje je bitno religiozni čin. U hram se ulazi bez prtljage na službu Božju. I za Pavla je propovijedanje liturgijski čin (Rim 15, 16).

Druga riječ (Mk 6, 10-11) govori o prihvaćanju ili neprihvaćanju poslanika. O važnosti gostoprimstva govori i Didahe, rani kršćanski spis. Potiče da se putujući misionari primaju. Ali ako ostane više od tri dana i traži novac, znak je da je lažni prorok.

Oni koji ih primaju znak je da su se otvorili evanđelju. Koji ih ne prime neka otresu prah ispod svojih nogu njima na svjedočanstvo. Slično Izraelac kad ulazi u Svetu zemlju strese prah sa sandala da ništa nečisto ne okalja sveto tlo. Oni koji odbijaju evanđelje su isključeni iz izabranog naroda, to su pogani, nečisti. Područje svetoga nije više omeđeno na stvari ili mjesta nego se prebacuje u unutrašnjost. Pravo bogoslužje je slušanje riječi Božje. To je temelj svetosti. Sveta zemlja je tamo gdje se prihvaća Božja riječ. Pavao će stresti prah s nogu haljina pred Židovima u Antiohiji pizidijskoj (Dj 13, 51), u Korintu (18, 6) i obratiti se poganima.

Sadržaj propovijedanja: poziv na obraćenje koje će popratiti izgon zloduha i ozdravljenja nemoćnih. O ishodu ne kaže ništa. Značajno: dok je u Starom zavjetu naglasak na poziv, ovdje je na poslanje.

Poruka za sve: uspjeh misijskog poslanja nije u novcu, ugledu, tehničkim sredstvima – što ne treba podcjenjivati – nego na Božjoj sili, svjedočanstvu svoga života i svoje ljubavi.

Temelj nade Crkve

Učenik je misionar Krista i mora biti slobodan od političke ili društvene prisile, vezan samo na Božju riječ. Njegovo predanje Božjoj riječi je posvemašnje, i siromaštvo je njegovo svjedočanstvo.

Prvo čitanje nam donosi poziv proroka Amosa. Rodom je iz kraljevstva Jude i Bog ga šalje u sjeverno kraljevstvo Izrael. Izbor je neopoziv, nema osobnih odlika niti pripada “proročkim sinovima”. On je “stočar i gajitelj divljih smokava”. Odaziva se i slobodno naviješta ne svoju poruku nego Gospodina koji mu reče: “Idi, prorokuj mojemu narodu Izraelu!” Amasja, službeni svećenik i kraljev činovnik brani mu propovijedati u odmetničkom kraljevskom svetištu u Betelu. Nastaje sukob između proročkog poslanja i državne religije, između Božje riječi i zabrane navještaja iz političkih, državnih razloga. Amos je istjeran iz Betela, ali on je ispunio svoje poslanje, iako na izgled izgleda promašaj.

Himan blagoslova kojom počinje poslanica Efežanima (2. čit.) iznosi sažetak Božjeg nauma spasenja u sedam etapa. Imamo šest blagoslova-berakah u kojima iznosi bogatstvo dara koje Bog poklanja čovjeku, na što vjernik zahvaljuje Bogu koji je jedini izvor tih milosti.

Prvi razlog blagoslova je izabranje čovjeka u Božjem naumu na udioništvo božanskog života, što je u biti dioništvo u božanskoj ljubavi.

Drugi razlog je predodređenje na koje vjernik slobodno daje pristanak i u Kristu ostvaruje božansko sinovstvo.

Treći je razlog otkupljenje, vrhunac Božje milosti, sloboda i milosnost njegove ljubavi u povijesnom djelu Kristova otkupljenja.

Četvrti razlog je objava otajstva: Krist obnavlja i ujedinjuje sve pod svojim autoritetom, da sve privede Bogu: stvoreni svijet porušen grijehom čovjeka, Židove, pogane i anđele pod jednu Glavu.

Peti razlog je baština: vjernici postaju već sada baština Božja, njegova najdragocjenija stvarnost.

Konačno šesti razlog je dar Duha novom Izraelu, koji je baštinik svih blagoslova. I sve “na hvalu Slave njegove”.

Poslanje Dvanaestorice je u Marku sažetak izreka šire besjede apostolske (Mt gl. 10). Ističe se hitnost i napetost, radikalno zalaganje i siromaštvo. Dvanaestorica su pridruženi Isusovu navještaju dolaska kraljevstva, i oni moraju nastaviti s istom plemenitošću i velikodušnošću.

Marko prilagođuje govor Crkvi (u Rimu) kojoj piše. Ispušta omeđenje: “K poganima ne idite i ni u koji samarijski grad. Pođite radije izgubljenim ovcama doma Izraelova.” (Mt 10, 5-6). Bit poslanja je po uzoru Krista: propovijedati i ozdravljati, izgoniti zloduh kao i Isus koji počinje svoje poslanje izgonom nečistog duha (1, 13-28). Kao što su dionici njegova djelovanja, bit će i njegove sudbine: dionici neshvaćanja i odbijanja, što je znak apostolskog poslanja i njegove autentičnosti.

Današnja nam liturgija osvjetljava lik navjestitelja Božje riječi. Bitne značajke su vjernost, cjelovitost i sloboda. Sadržaj je “otajstvo”: “obuhvatiti pod jednu Glavu, u Kristu, sve” (rekapitulacija). Možda Pavao misli na štap (capitolo) oko kojeg se namotava svitak-knjiga. Poslanje apostola-vjernika mora sve djeliće života, ljubavi, rada, kulture povezati u Kristu koji jedini daje valjanost, čvrstoću, podlogu i temelj našem naviještanju.

Apostol naviješta samo jednu poruku: uglaviti sve u Kristu, jednom riječju Krista i spasenje. I na to su svi pozvani, svaki vjernik mora osjetiti odgovornost svetosti proročkog poziva i poslanja i s Pavlom reći: “Jao meni, ako Evanđelje ne naviještam.” (1 Kor 9, 16)

 

 

 

 


D
 

 

Gaudete et exsultate

Papa Franjo:
Gaudete et exsultate


 

Zašto moliti, kako moliti

Enzo Bianchi:
Zašto moliti, kako moliti


 

Mudrost kršćanskih mistika

David Torkington:
Mudrost kršćanskih mistika


 

Jehovini svjedoci

Celestin Tomić:
Jehovini svjedoci


 

Interpretacija Isusa Krista izvan kršćanstva

Josip Blažević -
Josip Šimunović (ur.):
Interpretacija
Isusa Krista
izvan kršćanstva


 

Spisi

Maksimilijan Kolbe:
Spisi (I)


 

Život sv. Franje Asiškoga

Yves Ivonides:
Život sv. Franje Asiškoga


 

Trijumf ljubavi

Raffaele Di Muro:
Maksimilijan Kolbe
Trijumf ljubavi


 

Nasljeduj Mariju

Nasljeduj Mariju
NOVO izdanje


 

Sscijentologija

Jana Jacobi:
Scijentologija


 

Skroviti život Katarine Labouré

Anne Bernet:
Skroviti život
Katarine Labouré


 
 
Veritas - Glasnik sv. Antuna Padovanskoga - Arhiv

© 1999-2018 :: Veritas - Glasnik sv. Antuna Padovanskoga, Sveti Duh 33, HR-10000 Zagreb,
tel. (01) 37-77-125; (01) 37-77-127; faks (01) 37-77-252; e-mail: veritas@veritas.hr

U suradnji s